Vettel mögött két Red Bull a dobogón

30. Magyar Nagydíj

2015. Július 26., Vasárnap 17:17

Vettel mögött két Red Bull a dobogón
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája győzött vasárnap a jubileumi, 30. Magyar Nagydíjon a Hungaroringen.

A 28 éves versenyző idén másodszor, pályafutása során pedig 41. alkalommal nyert futamot, ezzel az örökrangsor harmadik helyén utolérte a legendás brazil Ayrton Sennát. A Ferrari legutóbb 2004-ben, a hétszeres vb-győztes német Michael Schumacher révén ünnepelhetett Mogyoródon, ahol Vettelnek mostanáig nem sikerült győznie. A német pilóta a múlt hét pénteken elhunyt francia Jules Bianchinak, a Ferrari saját nevelésű pilótájának emlékére ajánlotta a diadalt.

A meglehetősen kaotikusan alakuló versenyen az orosz Danyiil Kvjat (Red Bull) lett a második, míg csapattársa, az ausztrál Daniel Ricciardo a harmadik. A vb-címvédő brit Lewis Hamilton (Mercedes) hatodikként ért célba megelőzve márkatársát és összetettbeli legnagyobb riválisát, a német Nico Rosberget, aki a nyolcadik helyen végzett, így előbbi 17-ről 21 pontra növelte előnyét pilóták versenyében.

A McLaren a szezon során először szerzett mindkét autójával pontot, mivel a spanyol Fernando Alonso ötödik, a brit Jenson Button pedig kilencedik helyen ért célba.

A rajtot először el kellett halasztani, a pilótáknak pedig újabb felvezető kört kellett megtenniük, mert a brazil Felipe Massa (Williams) nem jól foglalta el a helyét a rajtrácson. A versenytávot ennek megfelelően 70-ről 69 körre módosították. A második indítás aztán már sikeres volt, a két Ferrari elképesztően látványosan startolva megelőzte a két Mercedest. Az élre Vettel állt, őt Kimi Räikkönen követte, a harmadik helyért pedig nagy csata kezdődött Rosberg és Hamilton között. Utóbbi aztán a pálya hátsó részén lecsúszott az aszfaltról, átvágott egy kanyart, s mivel a sóderágy jelentősen lelassította, tizediknek sorolt vissza a mezőnybe.

A verseny egyharmadához közeledve Hamilton – részben a boxkiállások miatt – már az ötödik helyen száguldott, az élen továbbra is Vettel, Räikkönen, Rosberg volt a sorrend. A brit világbajnok aztán a 20. körben állt ki kereket cserélni, egy körrel később csapattársa, Rosberg is a boxban járt, majd az élről Vettel, aztán a negyedik helyről az ausztrál Daniel Ricciardo (Red Bull) következett. A 23. körben Räikkönen is friss abroncsokat kapott. Az első boxkiállások után így az élmezőnyben maradt a Vettel, Räikkönen, Rosberg sorrend, Hamilton pedig a negyedik helyért kezdett csatázni Ricciardóval.

 

 

A 29. körben Hamiltonnak sikerült megelőznie ausztrál riválisát, hátránya azonban ekkor már 34 másodperc volt az élen száguldó Vettellel szemben. A 42. körben a második helyen haladó Räikkönen jelezte a csapatnak rádión, hogy valamilyen műszaki problémája van, ezt a köridők is alátámasztották, Rosberg és Hamilton ugyanis egyre közelebb ért a finn versenyzőhöz. Egy körrel később a német Nico Hülkenberg (Force India) autójáról a célegyenes végén egyszerűen letört az első szárny, az autó pedig irányíthatatlanul csapódott a gumifalba. Hülkenberg sérülés nélkül megúszta az esetet, a versenybíróság azonban a pályára küldte a biztonsági autót, amely a célegyenesben a boxutcán keresztülhajtva vezette fel a mezőnyt azért, mert a pályára került törmeléket így tudták a leggyorsabban és a legbiztonságosabban eltakarítani. A mezőnyből mindenki behajtott a boxba, amikor a Safety Car kigurult a Hungaroringre, a sorrend az újraindítás előtt Vettel, Räikkönen, Rosberg, Hamilton volt az első négy helyen.

A biztonsági autó 20 körrel a leintés előtt engedte el a mezőnyt, Vettel megtartotta az első helyet, Rosberg viszont azonnal elment Räikkönen mellett, közben Hamilton Ricciardóval ütközött, letört egy darab az autójának első vezetőszárnyából, így visszaesett hatodiknak. A brit címvédőnek ki kellett mennie a boxba, hogy új szárnyat kapjon, ennek nyomán egészen a 13. pozícióig csúszott hátra.

Räikkönen autója 15 körrel a leintés előtt gyakorlatilag végleg megadta magát, közben Hamilton boxutca-áthajtásos büntetést kapott, mert a versenybíróság úgy ítélte meg, ő okozta az ütközést Ricciardóval.

A győzelemért így Vettel, Rosberg és Ricciardo maradt harcban, közöttük az utolsó tíz kör kezdetén alig több mint másfél másodperc volt a különbség. A nagy csatában Rosberg és Ricciardo kevéssel a befejezés előtt összeakadt, az ausztrál első szárnya eltört, Rosberg pedig hátsó defektet kapott, ezzel le kellett mondania a dobogós helyezésről. A különböző büntetések miatt Kvjat előre került a második helyre, s a célig megtartotta pozícióját, Ricciardo pedig a vezetőszárnyának kényszerű cseréje ellenére felért harmadiknak.

Sebastian Vettel: "Nehéz hetünk volt, ez a verseny elsősorban Jules Bianchi emlékéről és neki, illetve a családjának szól. Mindannyian tudtuk, hogy előbb-utóbb a Ferrari-család tagja lesz, ezért az elvesztése számunkra még nehezebben feldolgozható. Maga a futam a remek rajt után jól alakult, ha megnézzük, mennyi gondunk volt a pénteki napon, akkor hatalmas köszönet jár a csapatnak, hogy kemény munkával lehetővé tette, hogy győzzünk."

Danyiil Kvjat: "Fantasztikus, hogy pályafutásom során először dobogóra állhattam, de az elmúlt hét és azt gondolom, hogy maga a Magyar Nagydíj is Jules Bianchiról, valamint az ő emlékéről szólt."

Daniel Ricciardo"Őrült verseny volt ez, már az első kanyarban összementem valakivel, később pedig Lewisszal és Nicóval is ütköztünk. Ez a dobogós helyezés felér egy győzelemmel, mert hosszú és nehéz szezonunk van. Az eredményemet Jules emlékének ajánlom, s az elmúlt egy hét szomorúsága után megpróbálok most a pozitívumokra koncentrálni."

A világbajnokság egy hónap múlva, augusztus 23-án, Belgiumban folytatódik.

Magyar Nagydíj (69 kör, 302,289 km):

1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:46:09.985 óra
2. Danyiil Kvjat (orosz, Red Bull) 15.748 másodperc hátrány
3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 25.084 mp h.
4. Max Verstappen (holland, Toro Rosso) 44.251 mp h.
5. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 49.079 mp h.
6. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 52.025 mp h.
7. Romain Grosjean (francia, Lotus) 58.578 mp h.
8. Nico Rosberg (német, Mercedes) 58.876 mp h.
9. Jenson Button (brit, McLaren) 1:07.028 perc h.
10. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 1:09.130 p h.

Leggyorsabb kör: Ricciardo, 1:24.821 perc

A vb-pontversenyek állása 10 futam után (még 9 van hátra)
Pilóták:
1. Hamilton 202 pont
2. Rosberg 181
3. Vettel 160

Forrás: MTI

 

Impresszum | Kapcsolat | Adatvédelem

Az F.M.P. illusztrációit, sajtóanyagait tilos a szerző, illetve az F.M.P. írásbeli engedélye nélküli részben, vagy egészben közölni.
Az F.M.P. a weboldalain megjelenő linkek tartalmáért nem vállal semmilyen felelősséget!

Expedició Sport007 Felix Promotion KPO Az év sportolója

© 2017 totalsport.hu

Ezt olvasta már?

Babos Tímea az egyénire koncentrál AmerikábanBabos Tímea az egyénire koncentrál Amerikában